Conforto nos assentos poderia melhorar.
Checkin agents all arrived late and the connection in Lisbon was too tight and almost missed. Stressful. But we landed safely.
The flight was five hours delayed. The airline either told us nothing or told us lies. Then after 5 hours the flight was cancelled. We got our own hotel. The next morning we waited on a line for 3.5 hours to get our bags, and when we finally got to the front of the line they told us to come back in 4 hours.
a comida estava gostosa, diferente do que vinha sendo...
Embarque atrasou 40 minutos. Poderiam ter avisado, estávamos na Louge da TAP e ficamos na fila desde o horário previsto ( 22: 45) até 23:25. Gostamos do conforto, menu e atendimento da equipe. Vamos voltar a usar a executiva da TAP.
O embarcar foi muito fácil. Está companhia pelo menos oferece água aos passageiros, e tem outras bebidas para venda. Só é pena não ser possível entregar a mala para o porão antes de passar a segurança à saída de Lisboa.
Atraso de ~1 hora. Falta de informação sobre o atraso.
Atrasos de 90 e 60 min em cada voo e avião turbo-hélice para uma viagem de quase 1000km...
Há café, água ou sumo de laranja
As observações que fiz anteriormente se referiam a este trecho. Ao avaliar pensei que já o fazia da experiência geral. Espero que leiam e possam mudar, porque realmente me incomodou bastante.
Hablaron de la posibilidad de reembolso de dinero y lo que reembolsaron fueron solo 41 dólares de los 147 que costaron los dos tiquetes. Un robo total.
Flight was canceled and nobody notified us (business class) until we arrived at the airport. Tap tried to rebook us into economy for next flight but we would have missed out connection anyway. Had to pitch a fit to be rebooked on a different airline in business. Ended up in JFK instead of Newark but at least got home.
Contras: "The flight wasn't full but still had some people seated next to each other. Flights should allow for social distancing right now"
Prós: "Comida ok. Embarque ótimo."
Contras: "Muito apertado. Algumas turbulências e tripulação não muito simpática."
Prós: "Missed the connection because TAP from Vienna arrrives late. The cre who received us at Lisbon airport was very helpful"
Contras: "TAP being on time and giving a reason why the flight was late"
Prós: "Not much. Poor service, bad crew"
Contras: "Better service"
Contras: "Customer service from the crew, it could be nicer and better attitude and more positive."
Prós: "The crew was super nice. Everything went smoothly."
Contras: "My gluten free meal had a carrot cake... the first ingredient was Wheat! If you have any type of allergy do not trust their food!"
Prós: "Average friendliness of crew, paying for extra leg room seat is a must"
Contras: "Food with a taste, rather than dull"
Contras: "Grab business class upgrade offer - worth every penny."
Prós: "Muito amáveis, o avião cômodo ainda na classe econômica, bom serviço de bordo"
Prós: "THE FLIGHT WAS PLEASANT"
Contras: "I DIDNT LIKE THAT THE TICKET I BOUGHT DIDNT HAVE LUGAGE INCLUDED! I HAD TO PAY 100 EUROS FOR 1 LUGAGE. I COULD BELIEVE A LONG COURSE FLIGHT, A 10 HOURS FLIGHT AND NO LUGAGE! VERY ANOYING!"
Prós: "Cordialidade da tripulação, aeronave nova é muito confotavel"
Contras: "Banheiros não dão conta quando o avião está lotado. Filas"
Prós: "Flight was on time, crew friendly on airport and flight. Plane was clean and sits were ok."
Contras: "The food could have been better."
Prós: "Thé crew was nice and helpful."
Contras: "I use Air PORTUGAL twice a year. I can’t understand why they took our three trolley to put them in the baggage hold while they have enough space inside the plane. I would like to tell you that food is always awful in TAP AIR PORTUGAL flying from Dakar/Lisboa/Dakar. No respect for the passengers."
Contras: "O voo partiu com um atraso superior a 1 hora"
Prós: "Tripulação muito simpática"
Contras: "Atraso de uma hora"
Prós: "Entertainment was fine"
Contras: "On my ticket I selected the lacto-ovo vegetarian meal and I never received it. I told the flight attendant and he said “we don’t have any more, chicken or fish”. I said “I am a vegetarian” and he gave me a tiny salad, a bread roll, and a chocolate mousse. I was very hungry as I hadn’t eaten in 9 hrs"
Prós: "Da comida."
Contras: "O cumprimento do horário."
Prós: "A tela era grande e com touch bom"
Contras: "Banheiro. Estava com a trava quebrada e sem água de torneira."
Prós: "Simpatia da tripulação"
Contras: "Atraso no voo"
Prós: "Preco"
Contras: "Assento muito apertado"
Prós: "Voo foi cancelado"
Contras: "Ter cido avisado"
Prós: "Espaço"
Contras: "Embarque em Lisboa"
Contras: "Pontualidade e simpatia"
Contras: "O embarque como sempre muito desorganizado e o entretenimento péssimo"
Prós: "Com pouca ou nenhuma opção de voo direto para Portugal, a TAP fica como a opção de quem quer um pouco de decência nesse percurso."
Contras: "O atendimento é bastante impessoal, e eu, como sou muito tímido, tenho receio de pedir um copo de água e ser negado. A utilização dos banheiros após as primeiras quatro horas de voo fica impossível"
Prós: "Crew was caring and attentive to plane cleanliness. Smiling, friendly, yet, fully professional."
Contras: "Company plays games with attractive low fares but extra charges for seating and luggage"
Contras: "There was an undisclosed $120 baggage fee. The food was horrible and made me sick. We left nearly two hours late."
Contras: "Avião velho Tela para filmes pequena e sem nitidez"
Prós: "Pontualidade"
Contras: "Extraviaram nossas bagagens!"
Prós: "A comida era boa."
Contras: "A qualidade do pãozinho servido precisa melhorar."
Prós: "A tripulação é extremamente educada e o avião super confortável"
Contras: "Não foi oferecido nem água durante o vôo"